Kehut ja kommentit

Aleksi

Tästä huivista on aina välillä ollut puhetta. Miten olisi, pistetäänkö tälläiset tulemaan? Sivustolla nimeltä Wildemasche askartelin tälläisen mallin. Jos tilattaisiin 50 kappaletta, niin kustannus rahteineen olisi 7,23 euroa per kappale. Jos myydään 15 euroa per kappale, niin tuloksena olisi vajaa 400 euroa plussaa. Itse näkisin ainakin hyvänä varainhankintana joukkueellemme. Jos teetetään isompi erä, niin tietysti maksaa vähän vähemmän ja tehtäisiin vähän isompi voitto. Toki myyntihintaahan voi miettiä ja jos tämä olisi esimerkiksi vastike Liry kannatusmaksusta. Mitään pääsylippujahan me nyt ei kuitenkaan myydä. Kotimaisilla toimijoilla oli hinnat vähintään kympin per kappale mitä löysin.

Ilkka

Minulta ehdoton kyllä hankinnalle

Lauri

Otetaa ainaki sata.

Aleksi

No nyt löysin vielä edullisemman, Turkista www.msvatki.com. Saataisiin alle puoleen hintaan tuohon Wildemascheen verrattuna, mutta vähintään 100 kappaleen tilauseränä. Rahdit ei vielä selvinneet, mutta kysyin niiden perään. Varmaan muutamia kymppejä. Tuossa voisi myyntihinnan laittaa helposti kymppiin, mutta huiveja olisi sitten reippaasti ja kun kaikki myydään, niin tulosta tulisi sitten toki paljon enemmän. Siellä neulottu, kudottu tai printattu versio kaikki samanhintaisia.

Toimitusaika näissä on jossain parin viikon ja kuukauden paikkeilla mitä olen katsellut. Hyvin ehtisi kauden alkuun.

Sami

Kiitos Allu että sait tämänkin asian oikeasti eteenpäin.

Kannatetaan ja mielellään aika iso erä (100). Pikkuisen tulee sitten tervettä painetta että kyllä ne vähintään neljä/lärvi pitää jokaisen ottaa. Työpaikat, sukulaiset ja kaverit kun käy läpi niin kyllä se keskimäärin neljä pitäisi saada menemään. On tällaisesta kokemusta jonkun verran kun aikanaan myytiin aina halvalla RB:n kausikortteja. Sanoisin että aika paljon on viitseliäisyydestä kiinni miten hyvin menee kaupaksi. Tässä tapauksessahan ostaja saa jopa oikeasti käyttökelpoisen vaatteen/koristeen.

Myyntihinnasta: se kannattaa harkita tarkkaan. Ei sen perusteella miten halvalla voidaan myydä vaan miten kalliilla kehdataan myydä. Sanoisin että suurimmalle osalle ostajia ei ole merkitystä onko hinta 10 vai 15 kun ostavat pääasiassa kannatuksen vuoksi. Eli vaikka saataisiin halvemmalla teetettyä niin jos kehdataan myydä 15-20 egee kappale niin sillä on aika paljon merkitystä siihen miten paljon jää viivan alle.

Pitäisikö etupuoli laittaa vähän täydemmäksi kun on valkoinen pohja? Jos laittaisi vaikka "Liry Lappeenranta" tai sitten lisää logoja tms. tyhjiin kohtiin? Takapuolelle myös molempiin päihin logot?

(poistettu pelaaja)

Toi teksti on jo tullut legendaksi Liryssä.Oltiin lentokoneessa menossa Lissaboniin,niin eräs matkustaja kysyi,että ootteko jokin joukkue.Siis englanniksi niin vastasin we are some kind of a football team.

Aleksi

No siis tuo design oli miun kolmen sekunnin pähkäilyn tulos ja tärkeintä oli saada jonkin sortin vedos esille, jotta asia ei jää vain leijumaan ilmaan. Jos me sata tosiaan otetaan ja saadaan myytyä ne 20 euroa kappale, niin me tehdään voittoa seuralle yli puolitoista tonnia. Ehkä se ei ole mahdoton ajatus. Jos ja kun tuo Turkin kuvio aukeaa, niin kustannus sadalle jää melko varmasti alle kolmeen sataan, niin se ei ole alkuinvestointina paha.

Sami

Jep. Hyvän näköne siitä tulee. Oliko noi firmat mainittu niissä futisforumin viestiketjuissa?

Prismassa huivit maksoivat 15-20 egee. Mm. Lapan huivi 18, joten 15 tai jopa enemmän ei varmaan oo liikaa tosiaan pyydetty hinnaks. Tietysti on siinä meille muutakin arvoa rahan hankinnan lisäks, eli saadaan Liryn värit esille vahvemmin. Ja myös itelle kulttihuivit.

Jukka

Luulen, että tuo 20€/kpl myynti on melkoisen kivuttomasti toteutettavissa...jää tosiaan seuralle hyvä pesämuna kausikuluihin...saunailtoihin...kausikuluihin käyttöön.
Saadaan anopit, appiukot ja muut sukulaiset seuran väreihin ja tosiaan itsellekin jää polvivaivojen lisäksi muitakin muistoja :)

Aleksi

Tuo Turkin vaihtoehto kannattanee unohtaa, siinä hinta taitaa sitten nousta verojen myötä. Tulliliitto tjsp on, mutta kyselin juuri töissä alan asiantuntijalta ja siitä tulisi lisäkuluja jonkin verran. Tuossa Saksan vaihtoehdossa hinta laskee vielä lisää kun ottaa 100 huivia. Rubenilla oli myös kontakti Italiaan, sieltä jonnekin tuon Saksan vaihtoehdon kanssa saman hinnan paikkeille. Oliko Sami löytänyt mitään parempaa vielä?

Sami

Luotan että Allu on varmasti löytänyt parhaan vaihtoehdon.

Painetaanko asian suhteen kaasua että saadaan huvit jopa ennen kauden alkua levitykseen?

Aleksi

Lauantaina matsin jälkeen pistetään homma eteenpäin? Sovitaan design tai kuka sen viimeistelee ja miten hoidetaan tilaus.

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi.

Kansiosta Sekalaiset, lisännyt Aleksi Koskinen